Dobra obsługa klientów

Prowadząc mały biznes najwięcej zyskamy poprzez tak zwany marketing szeptany. Taki marketing polega między innymi na tym, że nasi klienci polecą nas swoim znajomym i w ten sposób będziemy sobie budować coraz większą bazę klientów. Nasz pierwszy kontakt z klientem, to pierwsze wrażenie jest ważniejsze, niż może nam się wydawać na pierwszy rzut oka.

Jak obsługiwać klientów?

co składa się na standard obsługi klientaKażdy z nas ma tak, że jak idzie do miejsca, gdzie obsługa jest przyjazna, pomocna i kompetentna, to znacznie chętniej wraca do tego miejsca. Nawet jeśli usługi innej firmy są trochę lepsze, ale obsługa jest bardzo problematyczna, to i tak chętniej wrócimy do firmy, gdzie zostaniemy dobrze obsłużeni, a usługi są na zadowalającym poziomie. Obsługując klientów musimy pamiętać o wszystkim co składa się na standard obsługi klienta. Przede wszystkim musimy umieć szybko nawiązywać relację na lini obsługa klient. Kolejną ważną rzeczą jest to, że pracując w danej branży, to musimy być w tym kompetentni. Często zdarza się tak, że klient sam nie do końca wie i w tym momencie my, jako obsługa, musimy umieć doradzić takiemu klientowi. Spróbować się jakoś domyślić czego potrzebuje nasz klient i przedstawić mu najlepsze opcje. Oczywiste jest to, że łatwiej obsługuje się klientów, którzy dokładnie wiedzą czego od nas oczekują, ale nie zawsze na takich trafimy i tych mniej zdecydowanych także powinniśmy umieć dobrze obsłużyć.

Jeśli zastosujemy się do wszystkich powyższych zasad, to bardzo szybko będziemy zyskiwać nowych klientów, a także nasi starzy klienci będą do nas chętnie wracać. Niektórzy posiadają takie umiejętności od dziecka, a u innych wyrabiają się z czasem. Jeśli czujemy, że moglibyśmy obsługiwać klientów lepszy sposób, ale nie wiemy jak to zrobić, to warto skorzystać ze szkolenia.