Kompleksowa dieta odchudzająca

Podjęcie decyzji o odchudzaniu może być motywowane wieloma powodami. Niektórzy robią to, aby zmieścić się do ulubionej sukienki, wyglądać jak idol, czy dla zdrowia. Bez względu na motywację, warto konsekwentnie trzymać się wyznaczonej diety, aby kilogramy powoli, ale systematycznie spadały. W odchudzaniu najważniejsza jest właściwa dieta i aktywność fizyczna.

Ułożenie jadłospisu odchudzającego

kompleksowy jadłospis odchudzającyWiększość osób nie będących na żadnej diecie, nie zastawia się nad tyle ile kalorii dziennie spożywa i co dostarcza swojemu organizmowi. To błąd, bo świadomość ludzi zmienia i wpływa na zmianę decyzji. Chcąc zgubić nadprogramowe kilogramy tkanki tłuszczowej, konieczny będzie kompleksowy jadłospis odchudzający. Zawiera on najczęściej trzy główne posiłki, czyli śniadanie, obiad i kolację oraz dwa uzupełniające w formie przekąsek. Aby dieta była skuteczna, trzeba wyliczyć swoje minimalne zapotrzebowanie na kalorie i stopień aktywności fizycznej. Wykonując te obliczenia, uzyskamy ilość kalorii, jaka jest potrzebna naszemu organizmowi do codziennego funkcjonowania i utrzymania obecnej wagi. Jeżeli chcemy schudnąć, to od tego wyniku, należy odjąć piętnaście procent, a jeżeli chcemy przybrać na wadze, to wystarczy dodać około dwadzieścia procent więcej kalorii. W jadłospisie odchudzającym, wszystkie dania są tak skomponowane, aby ich wartość kaloryczna mieściła się w ustalonym limicie. Śniadania i obiady są najbardziej pożywne i zawierają najwięcej kalorii, natomiast kolacja i przekąski są lekkie. Większość dań jest pieczona, grillowana lub gotowana na parze, w celu stworzenia lekkostrawnych potraw. Ułożenie takiego jadłospisu, wymaga przynajmniej podstaw z zasad żywienia, ponieważ każdy posiłek musi dostarczać niezbędnych witamin i minerałów oraz składników odżywczych, potrzebnych do normalnego funkcjonowania.

Jeżeli znamy się na żywieniu i wiemy jak liczyć kalorie oraz jakie ilości białka, węglowodanów, czy tłuszczy należy dostarczyć, to możemy spróbować go ułożyć samodzielnie. Jednak należy pamiętać, że musi być urozmaicona, aby nie powstały groźne braki witamin, minerałów i składników odżywczych. Dieta odchudzająca wcale nie musi być bez smaku, bo potrawy są idealnie doprawione i zdrowe, gdyż pełno w nim świeżych warzyw i owoców.