Reklama i jej historia

Jak można się domyślać reklama, chociaż wydaje się być zjawiskiem nowoczesnym (w końcu wszędzie ich pełno), powstała już dawno temu. Tak naprawdę pierwsze jej zalążki powstawały już w Starożytności, jednak to wynalezienie druku sprawiło, że reklama stała się tak popularna i potrzebna. Rubryki poświęcone na teksty i obrazki zachęcające do kupna jakiegoś produktu czy skorzystania się jakichś usług, jak znajdowały się w gazetach kilkaset lat temu, tak i znajdują się tam do dziś.

Więcej o początkach reklamy

reklama szczecinDzisiaj reklama kojarzy nam się przede wszystkim z wyskakującymi okienkami w Internecie czy też z całymi spotami reklamowymi w telewizji. Jednak nie oczywiście nie zawsze tak było. Zaczęło się prawdopodobnie od nawoływania potencjalnych klientów, świadczyć może o tym etymologia słowa reklama, pochodzi ono od łacińskiego słowa – clamo, czyli nawoływać/przywoływać. Co ciekawe, wciąż tego typu zachowania możemy spotkać. Zwykłe nawoływania zastępowane są chwytliwymi rymowankami. Oprócz reklam, które można było spotkać w gazetach czy też książkach, na początku wieku XX zaczęły pojawiać się tablice z reklamami stojące wzdłuż dróg. Potem zaczęły się pierwsze reklamy w radiu, a następnie w telewizji. Jeśli interesuje nas nowoczesna reklama Szczecin to miasto, w którym znajdziemy wiele rekomendowanych agencji świadczących profesjonalne usługi. Poruszając temat reklamy, której główną funkcją jest funkcja perswazyjna, czyli nakłonienie potencjalnego do zakupienia swojego produktu lub też do skorzystania z danej usługi, nie można nie wspomnieć o reklamie podprogowej. Jest ona oczywiście nielegalna i twórcy reklam mogą ponieść srogą karę. A polega ona na tym, że w filmie ujmuje się milisekundowy przekaz nakłaniający do zakupu produktu. Dodajmy, że odbiorca nie jest świadomy tego wpływu.

Niezależnie od tego co niektórzy twierdzą na temat reklam, są one niezwykle skuteczne, nawet jeśli czasem potrafią denerwować. Dobra reklama przyciągnie rzesze nowych klientów, którzy kupią jakiś produkt lub skorzystają z oferowanej usługi. Nic dziwnego, że agencji świadczących tego typu usługi jest dziś na rynku bardzo dużo. Klienci, którzy wcześniej widzieli reklamę danej firmy w telewizji podchodzą do jej produktów z większym zaufaniem, traktują je jak produkty niejako markowe.