Znaczenie odpowiedniego merchandisingu

Bardzo często spotykamy się z różnego rodzaju informacjami odnoszącymi się do tego, że sklepy, zwłaszcza duże supermarkety na ogół posiadają różnego rodzaju ułożenie poszczególnych regałów z konkretnymi produktami, abyśmy musieli pokonać jak najdłuższą trasę, aby dokonać zakupu wszystkich podstawowych produktów.

Jak sklepy stosują merchandising?

merchandising co toW pewnej kwestii jest to jak najbardziej działanie zupełnie świadome. Dzięki takiemu, a nie innemu rozlokowaniu poszczególnych produktów jest szansa, że klient idąc do konkretnego działu dokona dodatkowego zakupu produktu, jaki dostrzeże pomiędzy dwoma alejkami. Bardzo często znajdują się tam produkty, które posiadają niską cenę i stanowią kategorię towarów, która nie ma krótkiego terminu przydatności. W ten sposób bardzo łatwo sklepy może sprawić, że klient sięgnie po dany produkt. Przykładem są między innymi słodycze. Te bardzo często możemy spotkać w koszach rozstawionych pomiędzy alejkami. Ich umieszczenie wynika ze strategii, którą stosują sklepy wielkopowierzchniowe na całym świecie. Określa się to mianem terminu merchandising co to jest? W największym uproszczeniu jest to taka polityka planowania przestrzeni sklepowej, która jest w stanie zapewnić nam maksymalizację zysków poprzez odpowiednie umieszczenie produktów. Biorąc za przykład wspomniane słodycze bardzo łatwo możemy zauważyć, że zawsze część z nich umieszczona jest przy kasie.

Wiele osób robi zakupy z dziećmi. W związku z tym dziecko w wieku około trzech lat jest w stanie dostrzec baton i wymóc na rodzicach zakup tego produktu. To z kolei powoduje, że rodzic dokona dodatkowego zakupu, nawet gdy ten nie był planowany. Rzecz jasna sklepy mają w tym względzie bardzo dużo innych trików. Przykładem jest umieszczanie pieczywa na samym końcu hali.